Wendelsberg och boendetrubbel

I fredags flyttade jag hem till Borås om man nu kan kalla det en riktig flytt. För kl 08.00 åkte jag iväg till Wendelsberg för att gå på audition. "musikdramatik" heter deras linje som är en tvåårig linje då man blir teaterpedagog och showdude ;) Även fast jag var nästintill död gick det ganska bra eftersom jag gick vidare till dagen därpå som är idag alltså. Men vi får se jag får inte reda på det förrän nästa veckan någongång med posten.

Lina,Jonna och susanna som också var där åkte vidare till LInas stuga där jag blev hämtad av min snälle far. Men just när vi skulle åka hem så sa de bara "PANG" och bilen låste sig och tvärstannade. Då hade bromsen typ hakat upp sig. Tänk om någon kört bakom oss! Jag vill inte ens tänka den tanken. Sedan fick jag hämta en granne som hade traktor så jag fick åka med :) (tyckte de va svinroligt) och sedan kom en bärgningsbil som vi fick åka med hem. Så himla typisk tajming.

Och imorgon börjar jag jobba i henån... utan att egentligen veta hur jag ska ta mig till min stuga, om jag kan ta mig dit och om jag ska försöka hitta någon annanstans att bo. klurigt läge :S
gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0