Hälsa -frisk eller manisk?

Nu ska vi i vår lilla skola ha en tema vecka som ska gå i hälsans tecken. Jättekul och förväntansfull va jag. För det är ju jättebra och smart att ta hand om sig, annars kan man ju bli sjuk och dö typ. (så seriöst ser jag på saken)

Nej, så hemsk är jag inte men det känns som om man har hört alla grejer 14298560458 miljoner gånger ungefär. Sedan hur man beter sig i praktiken är ju en annan sak. Jag kanske också skulle testa att vara sådär tok-nyttig och ser om man mår lite bättre, blir lite snyggare och får mer självkänsla.

Vad är det då man kan sätta upp för rimliga mål nu när det är en hälsovecka till inspiration.

1. Skaffa gymkort (när jag fått min nästa månadspeng :)
2. Skriva upp regelbundna träningstider både i simhallen och gymmet
3. Börja jogga
4. Köpa yoga dvd
5.Äta bra och regelbundet och dricka massa vatten (nej, jag tänker inte ge upp mitt kaffe)

Är det rimligt? Asså jag ska ju inte göra allt på en och samma gång, man måste ju jobba upp sig lite. Men till jul kanske? Då kan ju jag ha allt i min ägo och börjar utöva allt i min lilla lista :)

Men samtidigt tycker jag inte att det är kul när träning och kost går folk till huvudet. De ska prata och tänka på det precis hela tiden, då blir man ju bara knäpp. GI-metoden, blodsockerhalten, kortisol, LPL och alla andra grejer snurrar fortfarande omkring i min skalle sedan föreläsningen i eftermiddags.

Men nu ska en trött bettan få sin skönhetssömn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0