Att analysera sönder en sång

Nu när man ska lära sig "sjunga på riktigt" blir allt verkligen lite jobbigare, men förhoppningsvis lättare ju längre tiden går. Jag kan inte hitta min förbannade bröströst i dem höga lägena. fuck...
   Vi ska sjunga inför klassen på fredag :S creepy! Så därför måste jag lära mig en sång utantill, textens innebörd, hur jag vill tolka den, vilken sångteknik jag vill tillämpa plus att jag oxo ska tänka på den föbannade micken!!
   - Livet är inte lätt alltid... Speciellt inte för mig som känner mig som den dummaste personen i världen. Varför fattar alla andra och inte jag? Jag måste kanske jobba dubbelt så mkt men då kanske det blir dubbelt så bra, eller?

Lite advise kanske? Några luriga genvägar som inte jag har upptäckt innan? Det måste bli det bästa helt enkelt, det går inte annars! Då blir en bettan väldigt ledsen och sur :( Men jag har ju 4 dagar till på mig.

Detta har jag gjort:
- Översatt hela texten till svenska så man förstår allt och kan känna den rätta meningen med sången.
- Kolla när jag vill sjunga starkt/svagt
- Vad jag vill förmedla med sången

Detta har jag kvar:
- kolla vilka tekniker jag behöver till de olika tonlägena
- lära mig hela sången utantill
- Göra den till min egen'

Inte för svårt? Tycker ändå att jag har jobbat på det ganska bra. Nu ska ja bara öva med mick 20958306 ggr så jag är en van flicka när jag väl ska sjunga på fredag.

Gonatt! sleep tight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0